Tidlig Days of Professional League of Legends

Tidlig Days of Professional League of Legends

Tidlig Days of Professional League of Legends

League of Legends har hevdet sin dominans i den globale e-sport samfunnet. Med millioner av seere og spillere i dag, er det klart hvor vellykket spillet har blitt. Men det var ikke alltid slik.

I likhet med mange andre e-sports spill, LoL utviklet seg til dens suksess. Det hadde ikke blitt en global sensasjon i løpet av noen korte dager. I stedet, det tok tid og tålmodighet til å vinne popularitet i sin opprinnelige markedet, og det kreves dyktige markedsføring beslutninger å utvide til et globalt publikum.

Selvfølgelig, spillet ville ta av for å bli en massiv del av den globale e-sport samfunnet, som gjør det mulig for spillere å spille profesjonelt.

La oss se på hvordan League of Legends startet som et vanlig spill som er utviklet for å være et globalt fenomen som har dannet en potensiell karrierevei for unge spillere.

Etableringen av League av Legends

I oktober 2009, Riot Games sluppet League of Legends, multiplayer online kamparenaen spill inspirert av den populære data strategi mod spillet, Defense of the Ancients.

De første konkurranser besto av nett LAN hendelser, som var arrangert av ESL, MLG, og mer. De første lagene kom hovedsakelig fra Nord-Amerika og Europa. Derfor var det litt av et globalt marked som ennå ikke hadde nådd alle kontinenter.

The First World Championship

Den første store konkurransen om LoL fant sted i 2011. Offisielt var det Season på League of Legends-VM med en $ 100 000 i premiepotten. Finner sted i Sverige, konkurransen tilt 1,69 millioner seere.

Det var åtte deltakere, som omfattet de tre beste lagene fra Nord-Amerika og Europa, samt et team fra Singapore og et team fra Filippinene.

Den første vinneren av en LoL VM var Fnatic, som gikk 12:58 å slå Against All Authority.

Utvidelse Utenfor Nord-Amerika og Europa

Etter deltakelse i den første VM, Riot Games innså suksessen LoL kunne ha på en mer mangfoldig internasjonal skala. Dessuten lanserte spillet i Korea og Kina, hvor det ble godt mottatt.

Riot Games gikk enda lenger for sesong to og lanserte to League of Legends Championship Series (LCS) i Europa og Nord-Amerika. I hovedsak var disse regionale ligaer hvor spillere kan konkurrere og spille LoL profesjonelt. Ikke bare gjorde dette utvide spillet til enda flere spillere, men det er også utvidet profesjonell konkurranse av LoL.

Disse to ligaene til slutt gjennomgikk branding endringer i 2018. Nå, det er tolv profesjonelle ligaer hovedkvarter hele verden.

rutinen Vinnere av Early Days

Etter etableringen av regionale profesjonelle ligaer, noen regioner ble mer vellykket. Det som skilte området er Sør-Korea, som hadde enestående kompetanse og de fleste konkurrerende ligaer i verden.

League av Legends konkurranser dagens og morgendagens

Siden lanseringen i 2009, Riot Games har utvidet sine profesjonelle LoL ligaer for å fremme de mest talentfulle spillerne i spillet. Riot Games kunngjorde en gjennomsnittlig lønn er $ 75.000 for LCS-spillere i 2013. Etter hvert som spillet fortsetter å vokse, kan dette gjennomsnittlig inntekt bare stige proporsjonalt til spillets suksess.

More posts