Opprinnelsen til League of Legends

Opprinnelsen til League of Legends

Opprinnelsen til League of Legends

historie League av Legends er bemerkelsesverdig. Meteorlignende økning av spillet har overrasket og fanget oppmerksomheten til millioner av mennesker i spillverdenen. Riot Games, videospillutvikler, startet sin virksomhet i 2006. De var basert ut av California og etter hvert vokste andre små satellitt steder rundt om i verden. Tilbake da, Riot Games var et lite uavhengig spillutvikler som fortsatt var å lære tauene i bransjen. Da de begynte å jobbe på den nå beryktede League of Legends videospill, de hadde ingen anelse om at de satt på en gullgruve.

spede begynnelse

Riot Games åpnet sitt Los Angeles-området kontoret for 13 år siden. Som en liten utvikler, hadde de ikke noe under beltet når det kom til vellykkede videospill. De to eierne av selskapet hadde vært fans av Warcraft III, et fantasy strategi spill som var populær på den tiden. Utviklerne ønsket å lage et spill som ligner på det ved å bruke rammen av et multiplayer online kamp. De fikk snart på jobb og begynte å jobbe på League of Legends. Skaperne visste at de ønsket å beholde fantasy tema og ønsket også en free-to-play spill som hadde ingen irriterende reklame eller pop-ups.

Beta Testing

En av produsentene av spillet har sagt i de tidlige dager, ingen på teamet ønsket å spille League of Legends fordi det var så ille. De måtte bli tvunget til å spille spillet på en daglig basis, slik at de kan lære hva som må fikses før den slippes. Det var ikke lett. Beta tester og diverse prøvelser viste seg de hadde mye arbeid å gjøre.

Release

Det tok seks måneder med non-stop arbeid for dem å endelig ha noe de kan være stolte av. Spillet var free-to-play og klar for utgivelse i høsten 2009. De visste utgivelsen var ikke til å bli et endelig produkt og oppfordret spillere til å spille spillet og gi råd om hva som må endres. Riot Games opprettet nettfora for de ulike tilbakemeldingene de får. Det virket spillerne var glade for å ha et spill de aldri hadde sett før, og det var enormt potensial der.

De vurderinger som kom inn var generelt god. Det var en generell følelse, men at det var mye arbeid som må gjøres for å få League of Legends til nær perfekt. Riot Games har lest alle vurderinger og var fast bestemt på å få spillet rett. De visste hva de gjorde. Ved utgangen av 2011, erklærte Riot Games at videoen spillet hadde fått nær 33 millioner spillere. Ikke bare var det en gigantisk suksess i USA, men det ble også tatt av internasjonalt også. I Sør-Korea, League of Legends var den øverste tittelen som skal spilles i alle offentlige internettkafeer.

Klart, League of Legends betalte seg for Riot Games. Den store fanbase har passert 100 millioner spillere per måned med ekspansjon inn i tilbehør som leker, klær og andre varer. Det er en gaming community som bare fortsetter å vokse sin befolkning.

More posts