League of Legends - Hva du må vite

League of Legends - Hva du må vite

League of Legends - Hva du må vite

League of Legends eller LOL er et kjent kampspillarena online videospill utviklet og utelukkende utgitt av Riot Games for macOS og Microsoft Windows. Dette spillet hadde en tendens til å følge en freemium-modell og støttet av mikro-transaksjoner, og ble også inspirert av Warcraft III.

LOL, spillerne inntar rollen som en usett stevner som kontrollerer en mester med spesielle evner og kampen mot et lag andre LOL-spillere eller de datastyrte mesterne. Det vanlige målet er å ødelegge Nexus fra motstanderlaget, en struktur som ligger i kjernen av basen fullstendig beskyttet av de defensive strukturer, selv om det også finnes mange andre forskjellige måter. Hver LOL-kamp regnes som diskret, med mesterne som begynner ganske uken, men stadig øker i styrke når det gjelder å samle erfaring og gjenstander over hele spillet. Innstillingen og mesterne kombinerer en rekke gode elementer som steampunk, high fantasy og Lovecraftian horror.

Dette spillet ble sterkt akseptert ved utgivelsen i 2009 og har vokst til berømmelse med en så ekspansiv og aktiv fanbase. I løpet av året 2012, spesielt i juli, var LOL et av de mest spilte dataspillene i Europa og Nord-Amerika angående antall timer spilt. I 2014 spilte mer enn 67 millioner individer LOL hver måned; 27 millioner hver dag og mer enn 7,5 millioner i rushtiden. League fikk også det største fotavtrykket av spill i streamingmediasamfunnene og på andre online plattformer.

I 2016 har det vært et anslag på mer enn 100 millioner aktive LOL-spillere hver måned. Populariteten til League of Legends har banet vei for å utvide merchandise med klær, leker og tilknytninger til media gjennom webserier, musikkvideoer, bøker og dokumentarer.

League of Legends har også en utbredt og aktiv konkurransescene. I Europa og Nord-Amerika arrangerte Riot Games League of Champion-serien eller LCS. Dette ligger i Berlin og Los Angeles som består av ti ekspertteam på hvert kontinent.

De samme regionale konkurransene eksisterer også i Sør-Korea LCK, Kina LPL, Macau, Hong Kong og Taiwan og mange andre regioner. Disse kjente regionale konkurransene har en tendens til å kulminere med det årlige verdensmesterskapet. Verdensmesterskapet i fjor hadde 60 millioner seere og en total premiepott på mer enn 4 millioner dollar. Mid-Season Invitational i 2018 fikk en samlet topp seertall på omtrent 19,8 millioner, mens finalen fikk et gjennomsnittlig seertall på 11 millioner.

More posts