Hvordan "bare chatter" ble en av de mest populære kategorier på Twitch
Mens Twitch er for tiden kjent som den nåværende topp plattform for gaming streamere, det er stadig prøver å forbedre seg selv og spre sitt innhold for å nå flere merker og streamere som tilbyr annet innhold i tillegg til gaming. P>
p>
Twitch tilnærming til slike innholdsskapere er kategorien 'bare chatter', som er rettet for streamere som ønsker å være vert talk show, ASMR, eller til og med pauser i mellom spilløkter. Totalt denne kategorien ble implementert for alle typer innhold som ikke nødvendigvis gaming-relatert. P>
p>
kategorien 'bare chatter' laget Twitch mer enn en spillplattform, slik at andre mennesker til å streame noe de ønsket og tjene penger på det. Men denne kategorien nådde en overraskende topp i 2019, og ble den mest sette kategorien på Twitch i desember, overgår League of Legends og fortnite. P>
p>
Plutselige Suksess for 'bare chatter' Kategori strong> p>
p>
Selv om det er fornuftig at denne kategorien nylig ble kjent, mange lurer på hvordan det kunne overgå de mest populære kategoriene i hele plattformen. Dette er en klar indikasjon på at rykk er under utvikling som en plattform på en positiv måte. P>
p>
Noen mennesker tror at årsaken til suksessen er at mange rykk brukere gå på en strøm på grunn av kringkasteren, snarere enn spillet som de spiller. Dette viser interesse i å vite kringkasteren på en mer personlig måte. P>
p>
Men dette betyr ikke at 'bare chatter' overtok gaming bekker helt; gaming er fortsatt hovedfokus på Twitch. Dette betyr ganske enkelt at plattformen ekspanderer for å nå andre typer innhold. P>
p>
Hva sier statistikken strong> p>
p>
2019 var et meget godt år for Twitch, spesielt for kategorien 'bare chatter'. Statistikken sier at denne kategorien nådde totalt 80,9 millioner timer urmaker gang i desember, etterfulgt av League of Legends, på 74.1 millioner timer, og fortnite, på 58,3 millioner timer (Ifølge StreamElements). P>
p>
Den tidligere proffspiller Felix 'xQc' Lengyel var den mest kjente streamer i kategorien 'bare chatter' for 2019, tjener mer enn 5,4 millioner timer ur-tiden i fjerde kvartal samme år. Innholdet at denne streamer lagt var for det meste reaksjons videoer. P>
p>
Selv om disse tallene er overraskende for en nylig gjennomført kategorien, noen mennesker har andre tanker om kategorien suksess. Mange streamere bruke denne kanal for å strømme opphavsrettsbeskyttet innhold som sport, eller for syn-Botting, noe som betyr at streameren benytter en bot for å øke antall seere. P>
p>
Konklusjon strong> p>
p>
Selv om 'bare chatter' er veldig langt fra overgår den samlede spill bekker, sin kontinuerlige vekst de månedene viser at folk blir interessert i å få vite visse kringkastere på et mer personlig nivå. P>
p>
Implementering av denne type kategori i Twitch hadde mye blandede kritikker i starten. Likevel, det er en utmerket måte for Twitch å utvide og å nå nye streamere og brukere som higer ikke-spillinnhold. P>
p>
Noen sponsorer ser ikke på 'bare chatter' som en lønnsom kategorien ennå, så de fleste streamere i den kategorien kan leve av abonnementer og donasjoner. Men med konstant vekst av denne typen innhold, streamere sannsynligvis kommer til å være i stand til å få gode sponsoravtaler hvis de har god kontakt med sitt publikum. P>