Historien om League of Legends.

Historien om League of Legends.

Historien om League of Legends.

For å forstå opprinnelsen til League, må du først forstå det som kom før det.

DOTA eller Defense of the Ancients, var en spiller-laget mod for World of Warcraft 3, Frozen Throne. Det er det viktigste mod noensinne er laget, og det ga støtet til en halvdel av et marked som er i dag verdt 25 milliarder dollar ... ja milliarder, med en B.

Etableringen resulterte i sin egen subgenre av MMO som kalles for flere elektroniske kamparena. MOBA for kort. Dette undersjanger er hjem til League of Legends.

Utvikleren av DOTA, IceFrog ble deretter rekruttert av Valve som sjefsdesigner for DOTA 2. Til dags dato er det den største Esports tittelen all tid, og League of Legends ble utgitt sammen DOTA 2 i 2009.

Det ble godt mottatt og raskt begynte å vokse sin fanbase. Innen 2012 var det mest spilte PC-spillet i Nord-Amerika og Europa. Ved 2018 ble 90 millioner mennesker som spiller spillet månedlig.

Hvordan begynte det?

League of Legends ble skapt av en Riot utviklingsteam, og et lite team av praktikanter og kunstnere førte Bli Jeff jøde.

“Spillet virkelig sugd i lang tid” i henhold til jøde, “ingen ønsket å spille det”.

Men som utviklingen syklus kommet, spillet vokste til noe spillbart. Til slutt ble et spill som teamet selv ønsket å spille. Laget ble oppgave å begynne med å opprette 20 vinnere, ifølge Jew, og når den freemium, ble hud-baserte modellen presentert for ham, ble det tallet til 40.

Jo flere figurer å spille, jo flere skins å kjøpe. Jo flere skins å kjøpe flere penger Riot gjør. Det er fornuftig, men for en så liten kunst lag, det var en skremmende oppgave.

jøde endte opp med å bringe flere praktikanter på sitt team for å nå sin frist, og endte opp med 12 totalt. De lyktes i sitt mål og spillet leveres med 40 vinnere og deres ekstra skinn.

Hvordan den vokste.

fri til å spille (freemium) modell som League of Legends innrettet var et geni valg. Å gi spillet bort tillot dem å nå et større publikum. Dette akselerert vekst og var avgjørende for deres suksess. Kort tid etter utgivelsen av spillet, S2 spill og Frostburn studioer utviklet og utgitt sin egen MOBA, med tittelen Heroes of Newerth.

Jo større, mer erfarne teamet skal ha utviklet et spill som begravet League, men de gjorde ikke det. Hvorfor? De belastet rett ut av boksen. Etter prismodell ble annonsert, de mistet over halvparten av sine pre-tilgang spillere til League of Legends, merking spillet som død ved ankomst. Dette satte scenen for fremtiden til MOBAs. Det spikret freemium-modellen som et fast innslag i sjangeren og Riot som industriledere.

Esports

Esports har vært kritisk til League of Legend suksess. Den første sesongen mesterskapet fant sted på Dreamhack 2011 i Sverige og trakk i en imponerende 1,6 millioner seere. At antallet har vokst eksponentielt siden da, med en topp på 44 millioner unike seere i 2018.

De har gitt ut over 30 millioner dollar i premiepenger siden det første arrangementet, og premiepotten fortsetter å vokse årlig. Riot Games fortsetter å vokse, og League of Legends sammen med det. Til tross fan ramaskrik, ser spillet vekst hvert år. Med blomstrende populariteten til Esports, er det bare naturlig at League of Legends fortsetter å se suksess.

More posts