Flest klikk League of Legends Hendelser

Flest klikk League of Legends Hendelser

Flest klikk League of Legends Hendelser

League of Legends er større enn de fleste av oss kan forestille seg. Den elektroniske kamp spill har vokst sine fans inn i millioner. Ikke bare det, når det er en League of Legends Championship Event mengden av folk som kommer bare for å overvære er tankene boggling. Populariteten til denne videoen spillet vokser år for år, og du kan føle smittsom glød bygge når du ser på en av hendelsene de mesterskapsserien.

Nord-Amerika Championships

Denne siste våren, League of Legends hadde sine årlige Nord-Amerika mesterskapsseriefinalen i Missouri. Over 10.000 fans av spillet kjøpt billetter bare for å være en del av atmosfæren. De kom for å se på noen av sine favoritt profesjonelle spillere spille i finalen i et spill de elsker så høyt.

Selv om det var en stor begivenhet med stor suksess, de som ikke kunne være der fysisk har muligheten til å se på nettet, og gutten gjorde de! Over 600.000 seere logget inn for å se mesterskapet serien og feire esport med de tusener som var der. De seertall rival som tradisjonelle stadion idrett, og det er bare forventet å vokse.

Store internasjonale numre

En annen League of Legends turneringen trakk i stort antall i tillegg. Denne vinteren, VM som ble arrangert i Sør-Korea utslettet de nordamerikanske tallene lett. Etter finalen pakket opp, ble det bestemt at nesten 100 millioner seere logget inn for å se profesjonelle lagene spille. Det er rundt to millioner flere seere enn fjorårets Super Bowl!

For de som var heldige nok til å ulempe en billett for å se internasjonal begivenhet endte opp med å bli en del av historien. Billetter selges i bare timer som førte spillets skapere å slippe et par tusen mer. I alt 26.000 vifter var til stede på Sør-Korea finale.

Det blir bare Økende

League of Legends vet de trenger for å sikre mye større arenaer i nær fremtid til tilstrekkelig huse disse mesterskap. Hvert år, de har mer fans kjøper billetter, flere sponsorer søker etter lag og flere spillere som deltar i esport.

Siden spillet vokser så raskt, League of Legends har måtte fikse voksesmerter som kommer med territorium. I fjor måtte de starte en franchise-basert konfigurasjon for den nordamerikanske ligaen fordi det vokste så fort. Buy-in gebyr for å kreve en del av esports historie? En heidundrende $ 10 millioner!

Det er ingen tvil om at League of Legends og andre populære videospill kan være svært innbringende. Mesterskap alene bringe inn store dollar for skaperne, og toget bare fortsetter å gå. Det er en enorm interesse for sporten ikke bare på sponsorsiden, men på viften og gamer siden også. Neste vår, League of Legends planer om å ha sine årlige mesterskap state. Det kommer til å bli interessant å se seere og oppmøte tall rulle inn for det. Det er ingen tvil om at vi kommer til å være venstre målløs.

More posts