Den Dunning-Kruger Effect og skylden spillet i League of Legends

Den Dunning-Kruger Effect og skylden spillet i League of Legends

Den Dunning-Kruger Effect og skylden spillet i League of Legends

Dunning-Kruger effekten har blitt diskutert i lengde innenfor psykologi, men prinsippene kan lett bli observert innen Folke Legends fellesskap.

å oppsummere den kort tid, beskriver Dunning-Kruger virkning en kognitiv skjevhet på at noen har da måle deres kompetanse, eller ferdighetsnivå innenfor en hvilken som helst form for emnet. Nemlig de som mangler nødvendig selvbevissthet og metakognisjon vil ikke forstå perspektivene, erfaring eller teknikker utover sine egne, noe som er nødvendig for å bli profesjonell i sitt felt.

Så, la oss se litt på noen av de største feilene, at mange spillere Liga få opp når man snakker om sine erfaringer spilles, er i konkurransesamfunnet (også kalt rangert). Hva er noen stereotype klager som League-spillere har, uavhengig av deres rolle eller rang?

Til ingen overraskelse, er en av de typiske klager på "flaks" i å få god vs. dårlige lagkamerater i solo kø og hvor det er ugunstig for hver gitt spiller. Jeg er sikker på at hvis du har spilt rangert i mer enn et par uker, har du hørt noen uttrykke denne tanken: "når jeg får 'X' mester på mitt lag de suger, men hver gang fienden teamet har 'X', de alltid blir lei og bære." Du kan sette inn navnet på nesten alle populære mester i den gitte meta, eller bare noen mester som er beryktet for å være populær (tenk på Master Yi, Zed, Katarina, Kai'Sa, etc.) Kanskje du har tenkt langs disse linjene deg selv. Men, tenker tilbake til Dunning-Kruger-effekten, vil du finne at denne tanken mønsteret passer beskrivelsen av partisk personer som tror deres lagets evner vil aldri matche sine egne. Dette eksakte skjevhet kommer også til uttrykk i samfunnet. "Hvorfor er mitt team alltid søppel? Jeg får aldri en lik balanse av gode vs dårlige lag."

Dette er imidlertid skaper en massiv selvmotsigelse: anta at en spiller har spilt en betydelig mengde rangert spill (minst 100 +, helst mer), hvordan kan de så godt tro de er av en høyere kaliber når deres rang hasn 't reflekterte deres antatte yrke? Som grunnleggende statistikk viser, med et stort utvalg på spill, uavhengig av spillerens oppfatning, vil fordelingen av "gode" versus "dårlige" spillerne følger en normal kurve.

For å utforske dette konseptet videre, vil jeg snakke om en opplevelse jeg hadde i solo køen som gjelder denne kognitive bias. Gitt tilfeldig karakter av en eneste kamp i League of Legends, noen ganger noen virkelig uheldige hendelser kan skje at ødelegge noens "mental". I dette spillet, en ekstremt dårlig utført invadere førte til to av mine lagkamerater døende. Så snart det skjedde, Mundo raskt skrevet ut og fornærmet Nami, blaming den andre for å være årsaken til den dårlige invadere.

Om invadere var spesielt på noen feil gjorde ikke saken til ham. Like etter Nami som døde igjen raseri svinne spillet. På dette punktet, forutsatt Nami ville ikke komme tilbake, spillet vil nesten helt sikkert være et tap for oss. Mundo var vedvarende i hans skrive selv etter Nami venstre, videre rettferdiggjøre sine handlinger, og ikke bare var Nami grunnen til invadere gikk dårlig, men også hele teamet fortjente konsekvensene av henne forlate på grunn av Nami svake mentalitet, ikke hans trakassering. Et interessant spørsmål på dette punktet ville være: "Hvis Mundo ikke hadde skrevet, eller om han har skrevet en mer fornuftig melding bare erkjenne hvor uheldig situasjonen var, ville Nami igjen? Ville spillet være desidert over som det var da?" Nami frakoblet i ca 5 minutter, men da hun gjorde til igjen, Mundo gikk umiddelbart tilbake til plage henne, fortelle henne om å forlate, og at hun hadde ødelagt spillet utover reparasjon. Som et resultat, koblet hun igjen, for ikke å returnere til spillet var tapt.

Ser på dette scenariet som en outsider og gitt mitt eksempel spørsmål, er det latterlig å se at vårt perspektiv på spillet viser tydelig en alternativ og bedre resultat der laget ikke bare står en sjanse til å vinne, men gjensidig fordeler mentale tilstand og selv League samfunnet på en større skala. Men for Mundo ... vel, la oss bare si det Dunning-Kruger effekten er hardt arbeid.

Takk til DOJO Digital, A Bristol Digital Marketing Agency , som spesialiserer seg på SEO for å gi denne blogginnlegg.

More posts
5. juli 2021

Historien om ratirl

RATIRL er en Internett-personlighet basert på Sverige. Han regnes som en dyktig, talentfull og giftig spiller som LOL-fellesskapet har kommet over så langt. Enten han er i jungelen eller i Botlane...

Read more